fredag 30 november 2012

Friday!

Att det är något speciellt med fredagar, det behöver inte jag säga för det vet vi ju alla, fredagsmys, vinet, chipsen och allt det där... För mig blir det ändå något extra när jag får tillbringa eftermiddagen med min fina mamma...
Arm i arm har vi i dag gått på stan, tittat på all fin belysning staden satt upp, tagit ett glas vin...

Handlat lite julklappar, provat kläder (läs: jag har provat och mamma har sagt ja eller nej), jag provade bl a ett par paljettights och ett par sammetstights, men nej, jag såg inte klok ut och det tyckte inte mamma heller... (Jag uppskattar min mors ärlighet, hon är väldigt tydlig med vad hon tycker om man säger så)

Coolt är det i alla fall, men inte på mig... Däremot hittade jag världens snyggaste (fejk)mockakavaj som jag var tvungen att slå till på. Tror den kommer bli en hit i min garderob. Mycket användbar!

Väl hemma hann jag med lite julpynt, eller hann med och hann med, jag satte upp en julstjärna och placerade en tomte på plats...
Resten av julstjärnorna och stakarna kommer upp imorgon, det andra julpyntet får vänta ett tag, så himla bråttom är det inte och jag vet att det finns några(någon) i familjen som kommer tröttna om det kommer upp för tidigt, det vet jag med all säkerhet...
Sköna fredagen är snart slut, ska avsluta den med nya numret av Sofis mode, det blir fint...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken underbar mysfredag du haft med din fina mamma! Kram på dig Rosie! / Tovis

Rosie sa...

Tovis: Jaa det var mysigt, blev piggare efter vår lilla tur faktiskt.. Kram och krya på dig!