måndag 5 augusti 2013

Sommarprat

Efter en skön löprunda på 6,5 km kom jag hem, glad, pigg och med ny energi! (Det är inte ofta det händer efter en löprunda, men denna i morse satt gött! Nu är det på det igen bara!)

I alla fall, det var inte det jag skulle jag skriva om utan vad jag gjorde sen och vad peppad jag blev av det! (Herregud vad pretentiöst detta låter men så känns jag just nu (pretentiös!), så det får ni ta...:))
Jag börjar om..
Efter löprundan som kändes bra så tog jag mig en kopp kaffe, la mig i solstolen, satte på mig hörlurarna och så lyssnade jag på Elin Klings sommarprat från den 31 juli.. Så bra! Hon sa så vettiga saker så jag rös flera gånger och nickade och log åt mycket hon pratade om (supertöntigt jag vet, tur ingen såg...)

Ingen diva, men mycket väl medveten om att hon lyckats i modevärlden och att hon gjort det på egen hand, att hon har vågat och vågar stå för det! Läckert och inspirerande tycker jag! Åt skogen med Jantelagen! Gläds åt andras framgång eller deras roliga händelser i livet i stället, så mycket roligare det blir då...

Någonting jag har tagit fasta på innan jag lyssnade på Elins sommarprat är att leva i nuet, inte bara kryssa för dagar som gått och längta och vänta på den där resan som är om 3 månader, för det kanske ändå bara blir regn på Teneriffa hela veckan (som hon sa..) Så tycker jag faktiskt att min man och jag inte gör, visst kan vi längta efter något vi ser fram emot om ett par månader, men det gäller ju att vara där i nuet, mitt i vardan också! Jag tycker vi är bra på att ta vara på dagarna, att roa oss på vårt sätt, boka små utflykter en torsdag, gå ut och äta en måndag, jag hänger med tjejgänget en tisdag, miniweekend till Stockholm en lördag.. Det är viktigt för oss och det är vår lyx! Vi har inte mycket pengar som vi kan strö omkring oss och vi har inga föräldrar som kan sponsra oss (det vill vi i och för sig inte heller, bli sponsrade, det skulle kännas konstigt att ta emot pengar när man är typ 40 och ska klara sig själv) vi sparar och gnetar tusen gånger om, men det finns en vilja (den hårdaste viljan står nog jag för:)), massor med kärlek och mycket humor (speciellt min man har det!:)) och vi har himla roligt tillsammans, på vägen till ett av våra delmål (som jag kallar dem f r o m nu och som kan vara en längre resa). jag och min lilla familj,  Det värdesätter jag högst av allt!



Oj, vad långt det blev, inte riktigt meningen.. Men det jag också skulle skriva tänkte jag efter jag lyssnat på Elin och som jag ska ta till mig, det är att våga lite mer.. Vi är lite försiktiga jag och min make.. Rädda för förändringar, men som Elin sa, det ordnar sig alltid.. Så kanske en dag så vågar Johnny och jag också göra det där som vi ofta tänker, men som vi inte riktigt vågar. Man ska ju aldrig säga aldrig..
.
Hej och tack för mig! Det är här blev min nya start på bloggen efter ett skönt semesteruppehåll!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Och du har ju också varit spontan med våran tjej träff som blev supertrevlig... Roligt att läsa din blogg. Kram Ingela

Rosie sa...

Ingela: Ja just ja och den blev ju himla rolig och lyckad! Fantastiska tjejer och härliga samtal. Snart igen! Kram!