söndag 25 september 2011

Helgen

Varför går en helg alltid så fort? Det var ju nyss fredag och jag handlade hem nya snittblommor och gott vin till fredagkvällen, hämtade min sambo på station och var glad att se honom fast vi bara varit borta från varandra ett par timmar på dagen... Det blev Idol och mys med familjen på kvällen..
Lördagen som kom gick i ett rasande tempo, städning på förmiddagen, fika på eftermiddagen med mina föräldrar och så hann jag och Elliot med lite shopping på stan. På kvällen kom underbara vänner och deras barn över på middag och det blev sent för oss alla men det var det värt för det var så himla mysigt:)
I dag skulle hela trädgården röjas och göras fin inför hösten och vintern. Mina söta föräldrar kom och hjälpte till och vips så var vi klara! Firade med pizza från den lokala pizzerian.
Sedan blev det tur till IKEA och Marieberg Galleria där vi fick tid alldeles för oss själva J och jag eftersom E inte ville följa med, han stannade hos vän.
Och nu är klockan kväll och J och jag undrar vad som hände med helgen, men när man sitter så här och skriver så ser jag ju att vi har hunnit med ganska mycket och en helt underbar helg har det varit, i alldeles lagom tempo faktiskt, så imorgon är det helt okej att gå till jobbet igen:)

3 kommentarer:

annika sa...

Helgen går alldeles för fort. Nyss var det fredag med förväntning i kroppen. Nu är det söndag och jag städar och förbereder morgondagens skogslektioner.
http://www.annika-dittenochdatten.blogspot.com/
Här är länken till min blogg ifall du vill läsa.

Kram
annika

Kix sa...

Helger går ALLTID för fort! Men det gör ju veckorna me´:)

Låter som ni haft en superhelg!

Imorrn ses vi! Jippi! En bra sak med måndag :)

Puss

Rosie sa...

Annika: Vad kul att du har en blogg! Det visste inte jag:) Men nu har du en ny läsare! Kram!

Kicki: Ja de gör ju det men jag är glad att det är måndag imorgon för då får jag träffa dig igen:) Puss!