måndag 22 april 2013

Måndag med sjukdom och hårbryderi

Hej hopp vad konstigt det blev! Vi som i går trodde att alla i familjen var friska och krya igen, ack så fel vi hade! Båda mina killar däckade i går kväll/natt av något som liknade magsjukan.. Det var bara att stanna hemma i dag och vårda de sargade..
Nu börjar hoppet åter infinna sig i Lundby och jag håller ju alla tummarna att jag klarar mig! Ska jag se det positivt om jag blir sjuk så är det ju en så där -2 kg på vågen.. Kanske fint, eller så finns det bättre metoder att gå ner i vikt på:) (Sprang 5 km idag igen! Hurra för mig!:))

Gårdagen var ju mysig till sjukdomen slog till.. Sonen var på Bodaborg med hockeylaget och öste järnet i olika "celler", maken och jag fick lite tid för oss själva.
Vi åkte till Stadsparken, promenerade, höll varandra i hand och fikade i Stadsträdgården. Mysigt tyckte jag och maken med så klart!:) Men han njuter inte lika mycket som jag över att strosa och titta på folk om man säger så...
17 000 bilder fick han ta i alla fall, maken, tills jag blev nöjd och den här gillade jag! Ser så där lagom vilsam ut och med favvobrillorna från Indiska på!:)

När jag såg min frisyr på bilden så började jag igen fundera på extensions.. Jag saknar lite att ha långt hår och eftersom min frisör alltid tycker att mitt hår är så slitet så åker ju några cm varje gång, så det hinner ju aldrig bli långt tycker jag.. Men jag vet inte, på tisdag nästa vecka har jag tid för klippning och slingning, får se vad hon säger.. Coolt skulle det ju vara, men det kostar ju också en del och just nu känns det väl som jag egentligen ska prioritera annat... Jag funderar ett tag till.. Men tänk långt, rakt hårsvall, (svall och svall, det kommer jag nog aldrig få till, men typ...) inte dumt...

2 kommentarer:

annika sa...

Usch för magsjuka men det enda positiva med det har du ju nämnt. Snygg bild och bra är att mitt jobb syns där i bakgrunden. Mysigt att gå runt och bara vara vuxna tillsammans.

Kram
annika

Rosie sa...

annika: Ja usch det är verkligen inte kul och jag som trodde vi skulle klara oss i år men icke!
Mmm det är fin arbetsplats du har:) Kram!