lördag 20 april 2013

Myslördag i april

I bland blir inte helgen som man har tänkt sig.. När maken plötsligt blev sjuk så fick vi tänka om och planer ändras, men det behöver ju inte betyda att det blir en dålig helg, bara lite annat tänk helt enkelt:)
Det blev en superskön lördag med tema: motion, rensa trädgård, shoppa lite, varva ner och ta det lugnt..
Började dagen med en löprunda och slog personligt rekord, så slut men så nöjd.
Jag fick ett ryck och rensade trädgården och fick i hop en megastor hög med ris. Sällskap hade jag också, två katter som tittade förundrat på mig när jag rensade, krattade, fastnade och svor i taggiga rosenbuskar..
På eftermiddagen blev det en tur till Marieberg och kom hem med lite blommor och ny plastmatta till altan, blev vårigt och lite fint! Nöjd är hon som inte är född med gröna fingrar!
Lyx är sedan att få sätta sig i solen, med solbrillor, randig tröja, en trevlig tidning och ett glas vitt!


Nu har maken kurerat sig så pass mycket så han orkar stå vid vår gamla grill och fixa gott till middagen.
Jag min kontrollmänniska är nöjd med att även jag kan ta förändringar med gott humör, ett stort steg för mig och till glädje för mina killar!
I dag njuter jag av lördagen, min familj och mitt liv.. I vår och mina föräldrars närhet finns det ett par som går igenom det värsta man kan gå igenom, den otäcka cancern, jag tänker på dem och jag som inte tror på Gud tror och hoppas på ett under och igen blir jag påmind om vad som är viktigt är livet...
Nu ska jag göra det bästa jag vet, gå och äta middag med mina killar!

Inga kommentarer: