lördag 11 februari 2012

Brudklänning tar form!

Åh! I dag blev det lite mer verklighet av brudklänningen som jag fantiserat om och sett i mitt huvud.
Den kommer bli så fin! Speciell, lite annorlunda och mycket jag.
Min fina, vackra brudtärna C och jag har varit provmodeller hela eftermiddagen och Tina som ska sy, har nålat, klippt och ritat. Så kul att se en klänning ta form..

Mina vänner, det roligaste av allt i dag:
Hon fick nåla in överdelen efter förra gångens provning:) Jippi! Några cm i omkrets har tydligen försvunnit och jag blir ännu mer peppad att jobba med kroppen min.
Nästa gång ses vi i början på mars, hoppas hoppas hon får nåla in lite till då:)

Överdelen i bomullstyg som Tina fixade och trixade med!

Det här är min underkjol som jag ska ha på bröllopet!

När Tina hade åkt fick jag och C samla våra tankar och det slutade med att jag nu nog tänker om när det gäller sko och smyckesfrågan. Hm... Nu får jag fundera lite och hitta det där som känns rätt till klänningen..
Fortsättning följer....

Nu tar jag ett glas vin, inväntar mina killar som spelat hockeymatch i Ludvika. Elliot gjorde ett mål och en assist förresten! Jag är en mycket glad mamma!

6 kommentarer:

Pia sa...

Och helgen blir bara bättre och bättre! Du kommer vara så vacker!
Kul för Elliot!
Kram

Rosie sa...

Pia: Tack söta du:) Kram

Anonym sa...

Stort grattis på födelsedagen! 29 eller hur ;)
Hoppas att ni har en härlig hockeydag och att E känner sig nöjd och att ni sedan får ett mysigt firande hemma.

Så spännande med klänningarna, jag tror att de blir superfina. Ser fram emot Stockholm, då kommer nog ännu mer att falla på plats.

Många kramar från C

Rosie sa...

C: Tack kära du:) Japp! Inte en dag över 29, typ:)
Tack också för i går, vad roligt det var! Är helt säker på att både din och min klänning blir de finaste. Ser också fram emot Stockholm, då får vi gå på smyckesjakt! Stor kram

Frun sa...

Så spännande att jag döööör! Å så en grattispuss här också!

Rosie sa...

Frun: Superspännande:) Tack sötnos! Puss!