fredag 8 mars 2013

En bild blev ett blogginlägg

Helt plötsligt så kändes det som jag vaknade ur mitt ide igen och kanske att lite inspiration börjar spira...
Det började med min bild på Instagram som jag la ut i dag..
Lite nya blommor, vin och ny tidning. Det kändes ju riktigt kul.
Sedan åkte killarna på hockeyträning och jag fick lite tid över till annat.. Surfade runt och väntar på att den här blusen ska komma i butik, den är ju så fin, så fin..

Tänkte också på att jag förra helgen var till storstan och träffade mina gamla gymnasievänner som jag inte så träffar så ofta längre.. På gymnaiset var vi åtta som stadigt hängde i hop, i dag är vi sju kvar, Petra lämnade oss när vi var unga och finns nu i himlen (eller på någon annan fin plats) där jag vet att hon alltid håller koll på oss och också skrattar åt vår torra humor...

Vi var fem som sågs och firade vår fina årgång -73,  en av våra andra sköna vänner dök också upp en stund och var tillsammans med oss, jättemysigt!


Så skönt att bara vara och få skratta så mycket! Många år har passerat sedan vi sågs första gången och mycket har hänt under åren, men så himla roligt att ha alla dessa både roliga och mindre roliga minnen tillsammans..

Får också tid så här på fredagkvällen att tänka på de fina jag har här hemma... Min lilla kille som nu är så stor och den finaste och bästa hockeyspelararen ever! Som vi bråkar men som vi också älskar varandra! Han fick mitt humör, både på gott och ont...
Och så min man, som jag tror är lite trött på mig just nu för att han tycker att jag är så gnällig.. (Kanske har jag 40 års kris, vad vet jag?) Men han står där, i vått och torrt och med sina töntiga skämt får han mig och skratta (fast jag inte vill) och får mig att känna att livet just nu är himla fint och något att vara väldigt tacksam över...
Oj, det blev långt det här inlägget, jag skyller på att jag har varit borta för länge:) Jag lovar att nästa inlägg inte blir lika långt, men jag kan inte lova när nästa inlägg blir, men som det känns nu så känns det riktigt kul att skriva igen!:)
Nu är killarna på väg hem så det är dags att jag sätter fart, jag har lovat att middagen ska stå på bordet när de kommer hem! Vinet ska jag också hälla upp..
Sköna fredag och lugna helg, du är så välkommen! Kommer nog få mycket tid att tänka, det passar nog mig bra just nu...

Inga kommentarer: