tisdag 12 mars 2013

Grubbelmaja

I bland önskar jag att jag inte var en sån där känslig person som grubblar och ska vända ut och in på allt som sägs och görs, men det är svårt för jag tycker också att jag är en sån person som vill att allt ska bli perfekt och gör jag något så vill jag alltid slutföra det på allra bästa sätt, och när jag då känner att saker och ting jag gör inte uppfattas så som jag tänkte att det skulle uppfattas, då gör det ont och jag tar åt mig som bara den och har tyvärr svårt att släppa...
Nu ett tag har jag haft en trist klump i magen, men tack o lov så blev det en bra tisdag ändå..

Sonen och jag åkte ut till Marieberg galleria på eftermiddagen och tog en god fika tillsammans, pratade om orättvisor i världen, och att vi båda nog skulle jobba på ett barnhem i Afrika, tills Elliot kom på att nej, det blir för jobbigt, för tänk om något av barnen på barnhemmet dör, men samtidigt så kanske barnet skulle ha varit glad för den stund den fick med oss, det blev svårt...
Kloka tankar från sonen som får mig att sätta lite perspektiv på saker och ting.

Väl hemma lagade maken jättegod fiskgryta, jag fick paket från Posten med både ny klocka (som jag köpt på Tradera!), armband från Syster P och tavla från Wonderwall (för halva priset!) från Members, rena julafton! (Fast det var jag som betalat, men det tänkte jag inte på då)
För att få bort den sista gnagande oron så snörade jag på mig joggingskorna och sprang en runda på 5 km (och ja Tova, även i Vivalla sprang jag!:)), men jäklar vad snabbt det gick och vad skönt det var. Det enda som irriterade mig var att musiken jag laddat ner inte fungerade, det kanske var därför det gick så himla snabbt?:)
Snart är tisdagen över, och det är skönt det, imorgon är det onsdag och då börjar jag kl 8.30! Sovmorgon! Kan bara bli en bra onsdag!:)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Utan tvivel blir man inte klok, & utan grubbel tror jag man blir en människa utan ödmjukhet...du är klok & ödmjuk. Kram

Anonym sa...

Ja ok, jag valde att vara anonym...;)....Kram Zara

Anonym sa...

Hoppas att du får en bättre onsdag o jag är åxå en grubbelmaja som har svårt att släppa saker...man får jobba som fassen med det ibland. Skönt att du ficke tt bra avslut med sonen iaf. Tycker INTE om det där med vivalla - sätt Johnny på cykel brevid! Kram på dig lilla Rosie! Tänker inte skriva vem jag är - du får gissa :)

Anonym sa...

Fina!
Alla som känner dig vet att du alltid gör ditt bästa! Love!!! pia

Rosie sa...

Zara, Tova och Pia: Vad gulliga ni är! Älskar er!