lördag 18 maj 2013

Lördag & dagens insikt!

I veckan har jag slarvat med min löpning, inte riktigt känt mig motiverad och livet har fyllts med andra tankar vilket gjort att lusten inte infunnit sig, men i går pratade jag med min vän och min stora idol inom löpningen, Mikaela (som förresten i dag springer Göteborgsvarvet, heja dej, det kommer gå superbra, I know!), när jag berömde henne och sa att hon var så himla bra så sa hon: Jaaa men jag mår ju jättedåligt innan jag ska springa och jag mår jättedåligt under tiden jag springer men allt det är värt det för man mår så himla bra efteråt!
Just att jag mår så där dåligt under tiden jag springer känner jag igen. Det är ju så jobbigt i bland så jag undrar om det är värt det, men nu ska jag mer koncentrera mig på känslan efteråt och i morse bestämde jag mig för att ta en runda och det gick så jäkla bra! 6,5 km och jag kände att jag hade massor med krafter kvar, så härligt och nu äntligen gick det upp ett ljus för mig att all denna löpning under dessa 6 veckor har gett resultat!
Innan jag stack på min runda så väckte jag maken och sa att han kan väl försöka masa sig upp och göra lite frukost tills jag kommer hem och vad möter jag när jag stiger in, jo frukost på bordet!:) Hör inte till vanligheterna men när det väl händer då är jag så nöjd med min man!:)
Härligt är det också att se sonen njuta av en lugn morgon, med lite musik i öronen och en spinnande katt i knäet, det är mys det...

Nää.. Nu är det lite fart som gäller, hopp in i dusch och upp på stan för att fixa lite detaljer till kvällens rockfest. Min underbara vän Pia får sin dröm uppfylld! 40-årsfest med tema rock tillsammans med alla hennes vänner, det ska bli superkul! Rockbrud som jag inte är, men vad gör man inte för sina vänner...:)

1 kommentar:

Diana. Dajj. Morsan. sa...

Viiiilken härlig lördagmorgon!!!