onsdag 1 maj 2013

Maj sköna maj...

Ledig mitt i veckan, underbart skönt! Tack valborg!:) Update: Tack sossarna! :)
Firade gårdagskvällen med grilling i ruskväder och med ett härligt gäng på 9 vuxna och 9 barn, besökte också brasan i vårt lilla område där vi träffade och snicksnackade med vänner, grannar och bekanta.
En vän som jag stötte på där vid brasan var Maria.. För mindre än ett år sedan så hade vi knappt setts fast vi bor i samma område och har barn i ungefär samma ålder, men efter tips av en kollega så blev det Maria som sjöng på vårt bröllop och man kan säga att det sa klick!:)
Nu är hon en nära vän som jag tycker otroligt mycket om, vi träffas gärna och pratar om det mesta kan man säga och så är det så lyxigt att hon bor så nära! Lycka för mej!
Så blev det onsdag och första maj.. Solen sken och jag körde strumplöst för första gången i år!
Maken hade lovat dottern att komma med lite grejer till hennes nya lägenhet i Kristinehamn så det blev en liten tur dit och då passade vi också på att se oss omkring och tog bilen ut till skärgården, tittade på alla fina hus och Picassostatyn så klart:)
Jag älskar verkligen utflykter! Fråga bara mina föräldrar! Minns när jag var yngre, var jag hemma och hade långtråkigt så frågade mamma och pappa ofta om jag ville åka på utflykt och jag blev överlycklig! Utflykterna behövde inte handla om att stanna och sitta ner på en fin plats med picknickkorg, för mig räckte det att vi åkte runt och tittade på gamla hus eller så, tog vi en fika så var det ett plus i kanten så klart:)
Jag hann ju med en kvällsjogg också innan jag hamnade här. Det går fortfarande inte så lätt än men jag hoppas att det en dag kommer lossna och att jag typ kommer sväva fram där på min runda!

Så till slut.. Jag har ju läst lite tidningar också, på altan, där solen värmde och jag blev röd om näsan.. Fastnade för så mycket i Femina och måste bara visa mina favoriter!
Så här vill jag alltid se ut i sommar! (Om det inte är jättevarmt förstås, då vill jag ha en sval klänning eller par snygga shorts med läckert linne..)

Nu ska jag spana efter rockklädsel till 40-års fest.. Inte riktigt min grej men jag har lovat födelsedagsbarnet att jag ska skärpa mig och försöka se ut som en riktig rockbrud, hur nu det ska gå till..:) Tips mottages tacksamt!

2 kommentarer:

Home2tiny sa...

Är oxå en utflyktstjej, älskar att hitta både nya o gamla smultronställen o helst där man kan fika lite. Härligt att ligga på altanen, läsa o få inspiration till sommarens outfiter. Kramisar Tina

Rosie sa...

Home2tiny: Trevlig blogg du har och roligt att träffa på en likasinnad:) Din blogg kommer jag att fortsätta läsa! Kram och trevlig helg!