lördag 11 maj 2013

Min bror och jag

Hipp hipp hurra! I dag är det min lillebrors födelsedag! Tyvärr är han inte hemma så vi kan fira honom men känner jag min bror rätt så vill han inte ens bli firad:)
En chokladtårta skickar jag med tanken, det är den enda tårtan Fredrik äter, alla andra tårtor går fetbort! Helst ska det vara mammas hemmagjorda, men det får gå med den här också!
Jag var fyra år när jag blev storasyster och jag var inte alls nöjd, jag hade det ju bra med min mamma och pappa och fick deras fulla uppmärksamhet hela tiden. Skulle jag ändå få ett syskon så hoppades jag på en lillasyster, men det kom en bror och jag var jättearg första dagarna och tyckte väl ändå att mina föräldrar kunde ha bestämt att han skulle heta Fredrika!

Min bror föddes med lite dramatik och ett ben som var felvänt så när han kom hem med gips från lår till fot och när lugnet hade lagt sig, så bestämde jag mig för att alltid skydda min lillebror och göra allt jag kunde för honom..
Jag läste sagor för Fredrik, han fick sova hos mig när han var mörkrädd, jag klådde upp grannbarnen som var dumma mot honom, jag sminkade honom när han skulle på disco (vilket han har men för än idag säger han:)), jag lärde honom allt som jag tyckte var viktigt i livet!:)

Likaså har Fredrik alltid funnits för mig, han har varit min klippa många gånger i livet och tagit hand om mig när jag haft hjärtesorg, lyssnat och torkat mina tårar många, många gånger...

I dag är vi vuxna och har egna familjer. Intressen och olika syn på hur vi vill leva våra liv har gjort att vi inte är lika tighta längre och jag kan i bland sakna den bror som jag en gång hade.
Jag vet att Fredrik är lycklig och jag vet också att han accepterar mitt sätt att leva mitt liv och vår relation idag är inte dålig, bara lite annorlunda mot hur den såg ut förr..

Vad som än händer i livet så har jag den finaste lillebror man kan tänka sig och min kärlek till honom kommer alltid att vara stor!

Grattis älskade lillebror! (För vad du än säger så kommer du alltid vara min lillebror!:))

6 kommentarer:

Anonym sa...

Å vad fint!!! Sitter här med tårar i ögonen och ståpäls!!! Ni är så fina i hop och jag minns fortfarande hans fin tal på bröllopet <3. Stor kram till Er båda.

Kram / Anna
Ps: 9 dagar kvar tills vi åker :)!!!Ds

Anonym sa...

Vad fint du skrivit Rosie! Blev superrörd! kram <3 Tovis

annika sa...

Jag minns att du brydde dig mycket om din bror då du gick i ettan.

Kram

Rosie sa...

Anna, Tova och Annika: Tack rara för fina kommentarer! Stor kram!

PS! Ja Anna snart åker vi och det ska bli så himla skönt! Längtar efter dig så jag snart smäller av!:)

Bella sa...

Så fint du skriver om din bror... Stort grattis i efterskott till Fredrik!

Hoppas din vecka börjat bra!

Kramar Bella

Rosie sa...

Bella: Tack vad rar du är!:) Veckan har börjat bra och hoppas detsamma för dig!:) Kram!