söndag 27 november 2011

Första advent

I morse ställdes väcklarklockan på 6.30, då var det dags för J att kliva upp (och jag klev också upp och gjorde kaffe och smörgås till min älskling!) för att hämta sonen som sovit hos min bror med familj.
(Med andra ord hade jag och J en egentidslördagkväll i går, en parantes!:)
Efter hämtning begav sig son och sambo till Nora där sonen ska spela sin första ishockeymatch för säsongen! Min fina kille, han var så laddad och han var så orolig för att pappa skulle försova sig och komma försent.
J lugnade honom med att säga: Jag har ju mamma, hon väcker mig!
Då blev han lugn...:)
Själv går jag här och skrotar, dricker lite kaffe, lyssnar lite på radion och tar det faktiskt bara lugnt..
Framåt eftermiddagen har jag tänkt att åka ut till "Tant Grön", gillar att strosa där, de har mycket fint..
Jag ska också försöka hitta en fin krans eller liknande att sätta bredvid dörren.. Önskar att jag var pysslig och kunde göra en själv men för att bespara min omgivning på irritation och svordomar så köper jag mig en helt enkelt!
Det blir nog min söndag! Ha en go advent!

Inga kommentarer: