tisdag 5 juni 2012

Ofrivillig shoppingkompis

I dag har jag varit pesonalshopper åt min kära vän Kicki, jag skulle hjälpa henne att hitta en klänning till mitt bröllop!
I mycket är vi lika hon och jag och vi har så himla roligt när vi är tillsammans, men på en punkt är vi olika, VÄLDIGT olika och det är när vi kommer till det där med shopping.
Så här såg hon ut mesta delen av tiden, jag tog fram det ena efter det andra (för krav har hon), men inget dög. Till slut så återvände vi faktiskt till den första butiken där vi båda hade fastnat för en klänning och vackrast blev hon och jag nöjd och glad!
Men så hoppsan så råkade jag springa på en grå kjol som jag bara var tvugen att slå till på. Tänk en grå långkjol, vittt linne och sandaler i sommar.. Ja, den var ju bara tvungen att få följa hem och Kicki suckade högt och ljudligt...

Dagen avslutades med att Kicki avslöjar att hon inte äger ett par solglasögon! Chockad blir jag och lovar att jag ska ta med mig ett par av mina 35 till henne på torsdag när vi ses igen, men tack o lov hittade vi (jag) ett par som hon köpte och blev glad för. Gå en sommar utan solglasögon, herregud, hur galen får man va?!:)

2 kommentarer:

Kix sa...

Men jag hittade allt ett paraply! Nästan själv... Fast du valde :) Men jag bestämde åtminstone att jag behövde ett ;) Ska testa solisarna idag! Tack älskade för att du finns! Puss!!!

Rosie sa...

Kix: Mmm du var jätteduktig! Du bestämde dig för ett paraply...
I solisarna kommer du vara supersnygg!:) Puss!