fredag 1 juni 2012

Speciella fredag

Det är något speciellt med fredagar, så är det bara, och väldigt speciella är de fredagar som min älskade mamma och jag bokat upp eftermiddagen för lite shopping och fika...

Om inte shopping även stod på agendan så skulle vi nog kunna sitta på ett fik och bubbla i evigheter hon och jag, men lite shopping är ett måste när vi är ute tillsammans och i dag inhandlades lite presenter och denna fina blus hittade jag till mig själv.

Jag har ju sagt att jag ska försöka med något annat än svart och eftersom jag gillar rosa så blev det en knallrosa blus som jag hittade i en liten butik här i stan.. Jag tror den kan bli rätt cool till något svart.

Väl hemma efter en toppeneftermiddag med mamma så hade Johnny handlat och fixat en liten överraskningsmiddag (med överraskning menar jag alltså att jag inte visste vad som stod på fredagsmenyn, vilket kan vara lite jobbigt för mig eftersom jag vill veta allt:))

En supergod bouillebaisse hade han tillagat och ett gott vitt vin stod på kylning, jag är bortskämd jag,  jag vet! Men lika ofta säger jag att Johnny är bortskämd men på ett annat sätt så allt är på lika villkor i den här familjen, tycker jag i alla fall:)

Nu myser mina killar i soffan och jag ska se till att jag får delta, tar mitt glas vin och fortsätter njuta av denna sköna fredag....

Inga kommentarer: