torsdag 6 juni 2013

Min nationaldag!

Milen! Jag klarade milen i dag! En milstolpe i mitt liv! Jag som aldrig varit något för att träna har ju ändå fastnat lite för detta med löpning, sedan har jag ju så många vänner som inspirerar och peppar så man blir ju bara ännu mer motiverad och i dag kände jag mig redo, det var häftigt:)
Imorgon är det jag som går till Ringströms smycken och köper mig något fint!
Sedan var det dags för släkten att komma och fira sonen! I dag blev vi "bara" 19 personer, om alla kommer från makens och min sida så är vi 32 personer! Herregud så många vi är, jag som kommer från en liten, liten familj... Men det är coolt!:)
Jag unnade mig en stor bit marängtårta, dagen till ära!

Tyvärr blev firandet inte riktigt som jag tänkt mig.. Min kära lillebror hoppade studsmatta i morse och fick för sig att göra en volt, landar på nacken och är mm ifrån att bli förlamad. Nu ligger han på USÖ med ställning från nacke och ner mot ryggen, han får inte gå på flera dagar och vi vet inte när han får komma hem. Tack o lov så ringde bror min för en stund sedan och han behöver inte stelopereras i alla fall.. Igen får man sig en tankeställare hur fort livet kan förändras, men nu känner jag att det får räcka med tråkigheter inom familjen, det har varit en del bara i veckan som varit lite tuffa för oss kan man säga..

Näää enough! I kväll ska jag njuta av min mil, ta upp fötterna ur fotbadet och pussa på min man som just nu är mitt största stöd!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis till milen! Men hjälp vad hemskt med F och vilken otrolig tur att det ändå gick såpass bra. Hoppas att han läker ihop snabbt!

Kram C

Rosie sa...

C: Tack rara!:) Jaa känns jättehemskt med lillebror, vi hoppas också att han läker snabbt, men han får absolut inte röra sig för då kan det bli tokigt.. Kram och ses på tisdag!:)

Diana. Dajj. Morsan. sa...

RÅ - milen!!! Kära värld, dom är ju direkt livsfarliga som där stutsmattorna. Sjukt sniiiigg bild på dej!!!

Rosie sa...

Diana: Och du är den sötaste!:)