söndag 16 juni 2013

Minnesvecka!

Jag som gillar fart, den här veckan har varit i helt min smak, fartig och väldigt, väldigt rolig! Känns nästan som det är lite semesterfeeling i familjen fast det är typ 3 veckor kvar till "riktiga" ledigheten...
För att minnas måste den dokumenteras så här kommer veckan:

Måndag:
Mina söta föräldrar var barnvakt till sonen så både maken och jag kunde träffa en liten skara vänner/kollegor för att dricka bubbel/öl, äta gott, tala och skratta mycket!
Vi skulle posa och köra lite duckface...Vilket inte riktigt fungerar på mig och absolut inte på Marie!:) Åsa är den som lyckats bäst, undrar hur mycket hon tränat där hemma framför spegeln?:...)

Tisdag:
Skolavslutning. Min lilla (stora!) kille slutade fyran.. Herregud! Vart tar tiden vägen?!
Fin avslutning i alla fall, rart sjungande barn i aulan där jag gick på gymnasiet och sedan fika ute i solen. Härligt!
Sköna polare... Elliot med vita converse som han var sååå nöjd med! Då låg hans mamma på väldigt många +++++.

Onsdag:
Nästa häng.. Nu med barndomsvännerna Lotta och Malin (Jenny, nästa gång hoppas vi att du är med! Vi har ju så trevligt!)
Lotta som bor i stan och i lägenhet fixade bubbel och tilltugg och bjöd ut oss på Konserthusets trappa, där solen sken och Kammarorkestern hade personalfest med tävling för radiostyrda båtar, (som gick så där...)
Himla mysigt hade vi och när bubblet och tilltugget var slut så cyklade vi till Slottet, drack vin och åt goda sallader och lyssnade på högt skrålande musik i högtalarna... (Börjar jag bli gammal? Näää kan inte tro det, det var Slottet som hade på för hög volym..)

Torsdag:
Sonens lag hade seriematch. Mötte Rynninge och vann med 11-2! Jippi! Glad och stolt mamma var jag!
Lite tråkigt att motståndarens tränare inte kunde sköta sig, så han blev utvisad. Modigt av en 14-årig domare men så dumt beteende av tränaren. Vi får aldrig glömma att det är barn, både som spelar och som dömer..
Sonen fick göra två mål, det var riktigt roligt! Så klart var han värd en Pepsi, för det får han ju typ nästan aldrig... Hrm...

Fredag:
Ledig dag för mig! Började dagen med att springa milen, jag är så jäkla glad att jag klarar den! Jag som alltid trott att jag är en loser, det är jag ju inte! Till hösten ska jag nog anmäla mig till ett lopp med kollegor och då springa milen.. Utmaning på många sätt för denna fröken!
(Ja jag ska köpa mig nya löparskor! Är helt ute i dessa, jag vet!)
Vid lunch hämtade Elliot och jag upp hans flickvän(!), åkte till Marieberg Galleria, åt mat och glass och shoppade lite.. Trevligt att lära känna henne bättre, är mycket nöjd med sonens val!:)

Lördag-söndag
Stockholm! Mina killar och jag drog till storstan! De är så fina mina killar... De vet verkligen vad mamman/frun gillar.. Vi shoppade hela dagen och avslutade kvällen med bubbel och gott på bryggan och sedan middag på en jättetrevlig italiensk restaurang.
Vi for inte till Stockholm bara så där utan anledning, i dag är det ju vår bröllopsdag! 1 år som gifta och jag minns dagen som i går.. En magisk dag med alla våra nära och kära, älskade vänner som alla gjorde vår dag så himla fantastisk!
När vi kom hem i kväll låg ett rosa kuvert i brevlådan, från min finaste C som var min brudtärna, med hennes tal från bröllopet och ett nytt rosa brev med så fint innehåll så då grät jag en skvätt. Av lycka och av tacksamhet för allt det fina som jag får uppleva med mina killar, familj och fina, fina vänner..

Ja nu ska jag sluta, jag vet, det blir kanske lite töntigt och rosenrött, men det är precis så jag känner och är det något jag försöker ta till mig. så är det det att ta vara på varje stund i livet, minnas det fina och arkivera för att sedan plocka fram när livet känns tufft och vardagen lite grådassig så där, då ska jag tänka på denna vecka för den kommer för alltid vara solig, varm och full med kärlek!

Inga kommentarer: