söndag 15 april 2012

Chockad!

Jo du, åka ut till landet och låna kärra.. Tjena vad lurad jag blev i går!
Vi åkte ut på landet J och jag i går morse och jag i tron att vi skulle hem och rensa hemma och göra fint på uteplatsen.. Väl på plats i urskogen säger J att han måste ringa ett samtal till killen som vi skulle låna kärra av och tillbaks kommer han och säger att han har tagit fel helg. Fel helg! Det är inte möjligt tänkte jag men bet i hop rätt bra tyckte jag och agerade ut i stället via sms med min vän Kicki..
Hem åkte vi utan kärra och in klev jag och möttes av ett 20-tal av mina vänner! I mitt vardagsrum stod de allihopa, vänner som finns hemmavid, som kommit från Göteborg, Stockholm, Trosa för att fira möhippa med mig!
Ingenting har jag anat och i fullständig chock var jag! (Snacka om att mitt kontrollbehov fick sig en törn:)) 
Där stod de, nästan alla fina som finns i min närhet och som jag tycker så otroligt mycket om, helt fantastiskt! (Jag gråter lite nu när jag skriver om det...)

När jag hämtat mig såg jag att de hade dukat upp världens lunchbuffé i mitt kök och alla hade de bidragit med något, men fattar ni? Allt detta för min skull!
Jag fick öppna paket från var och en och alla paket var personliga och det fanns en historia, en tanke bakom varje paket.. Jag rös, skakade, grät, skrattade och mindes och nu gråter jag igen...

Dagen fortsatte med det som jag älskar! SPA, jag blev sminkad och stylad av ett proffs, fotograferad av samma proffs och med min galna vän som fotosassistent, då kan man inte annat än slappna av.
På kvällen åt vi gott på restaurang och jag fick umgås med alla dessa fantastiska kvinnor som tillsammans gjort denna dag för mig!
Jag är världens lyckligaste blivande brud, jag fick en dag med fina, vackra vänner, avkoppling och ompysslad, bubbel, vin och mat och en bit av glittter och glamour och allt detta utan att jag visste om det, inte det minsta, läskigt men det gick ju toppenbra!:)

Från hela mitt hjärta! Tack till alla som gav mig en av mina allra bästa dagar i livet!



16 kommentarer:

annika sa...

Vilken underbar överraskning! Härligt då man blir totalt överrumplad. De hade lyckats tydligen. Tror nog att det var en bra dag för dig...bruden.

Kram

Anonym sa...

Darling!! Det var ett stort nöje att få dela denna dag med dig och även att se ditt chockade ansiktsuttryck :)!!

Nu längtar vi till den 16/6 så vi alla kan få träffas igen!

Puss o kram

/A

Anonym sa...

Darling!! Det var ett stort nöje att få dela denna dag med dig och även att se ditt chockade ansiktsuttryck :)!!

Nu längtar vi till den 16/6 så vi alla kan få träffas igen!

Puss o kram

/A

Lena Sä sa...

Kul att du uppskattade dagen. Vi hade nog lika kul allihop - livet behöver mer glamour :-)

pia sa...

Är så glad att dagen blev så lyckad! Men ngt annat finns ju inte med DIG och dina fina vänner!
Är så glad att jag fick uppleva den tillsammans med dig! Puss

Anonym sa...

Vad himla mysigt det låter! Du är värd allt gott! Kram Tova

äppelblomman sa...

Åhhh guuud va fantastiskt roligt! O ett STORT grattis till giftemålet!
Kram K

Rosie sa...

annika: Ja verkligen helt underbart och visst var det bra för mig:) Kram

A: Jo jag har ju sett bilder nu och där kan man prata om chock:) Tack underbara vän för dagen! Jag längtar också till den 16:e:) Puss!

Lena Sä: Mer glamour åt folket:) Tack för en fantastisk dag! Kram

Pia: Det här kommer jag leva på länge, länge:) Finns inte ord... Puss!

Tova: Tack sötis:) Ja det var den mysigaste dagen i livet! Kram

Rosie sa...

äppelblomman: Tack:) Ja det var det verkligen! Vilken dag, kommer leva länge på den:) Kram

INGRIDWENELL.SE - Mode Stil Färg Inspiration sa...

men gud vad kul med en sån överaskning!!

karin73 sa...

Jag gråter också när du skriver om dagen, fina vän. Det här är du värd, och allt annat härligt du har och har framför dig. Du är värdens bästa Rosie!:)

Rosie sa...

Ingrid: Jaaa det var superkul, de är fina mina vänner:)

karin73: Fina fina Karin, saknade dig i lördags men vet att vi snart kommer ses:) Stor kram!

Uh-huh-me.com - Nettan sa...

Tack snälla för dina rara ord!

Åh, vad roligt! Förstår din lycka och så fin du var! Själv hade jag fruhippa då vi "rymde" och gifte oss :) också en av de bästa dagarna i mitt liv.

Ha en fin vecka

Rosie sa...

Nettan: Ja vilket minne det blir, antingen det är möhippa eller fruhippa:) Ha en fin vecka du också:)

Sari sa...

Vilken underbar överraskning! Många många grattis till dig o all lycka framöver! :)

Rosie sa...

Sari: Tack rara du!:)