torsdag 10 maj 2012

Barcelona!

Sedan en dag tillbaks är vi hemma från Barcelona igen och dags att uppdatera bloggen lite, det var ett tag sen känns det som...
Startar upp den med bildkavalkad från en fantastisk storstad!
Första kvällen såg vi på fotboll på mäktiga Camp Nou, 100 000 åskådare och där någonstans var också vi, familjen från Örebro.
Så himla coolt och fantastiskt! Vi fick också se Messi göra 4 mål. Hela familjen jublade och var lyrisk. Vilken kväll!

Min söta brorsdotter fyllde 3 år och vi sjöng och firade henne med paket och smarrig chokladtårta.
När jag frågade Bella på hemvägen vad som var bäst med Barcelona så var svaret att fylla år.
Så klart!
Solen sken, varmt var det och vi åkte turistbuss en hel dag och fick se massor med fint.
Här är min söte son på ett av våra stopp, på Park Güell.
(Han posar fint tycker jag!:))

Två Messi fan på promenad. Bella och Elliot mös i hop.

Sedan ville Elliot fotografera, då posar jag och hans mormor. Fortfarande vid samma fina park...
(Tänk att vi gick i linne och barbenta nästan hela tiden, svårt att tro när man sitter här hemma i svedala igen och tittar ut...)

Uteserveringar blev det många och också en hel del glas rosé...
Brände mig lite på näsan också...

Vi bodde nästan granne med sminkparadiset "Sephora", så det var lätt att bege sig dit..
Vi tjejer tillbringade en hel kväll där och mycket fick vi med oss hem också. Smink till både vardags och fest. Underbart tyckte vi alla fyra. Bella fick naglarna målade så hon var nöjd hon också:)

Hela familjen samlad på en mysig liten tapasrestaurang som vi bodde granne med, det blev två besök där och Elliot åt musslor så han till slut blev trött på det:)

Fem dagar gick fort och lite sorgligt var det att lämna vår fina lägenhet, men samtidigt var vi också trötta efter intensiva dagar och allt vi gjort och sett så vi tyckte nog alla innerst inne att det var skönt att komma hem till sitt eget igen..
Ett minne för livet och jag är så glad och tacksam över att jag fick dela alla dessa fina dagar med min söta lilla familj. Gud vad jag älskar dem!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Härliga bilder! Ses snart, Malin

Rosie sa...

Malin: Ja det gör vi!:)