onsdag 2 maj 2012

Packlista

Dags att göra en packlista! Denna gång till Barcelona (Jippi!).
Googlade för skojs skull på packlistor (har alltså inte så mycket att göra i kväll, eller orkar inte kan man väl säga, det har varit en tuff dag och jag är trött...)
Hittade i alla fall den här från Friluftsfrämjandet:
Det första jag tänkte var:
Tack gode gud för att jag gillar storstadssemestrar och kul att vi alla kan vara så olika!
Regnställ, gummistövlar, myggolja....
Nää här skrivs det lista på antal skor, toppar, kjolar, smycken, något varmare att ha på sig på kvällen, en kavaj typ, mm...
Nytt för mig och denna lista är att jag försöker minimera den så gott det går och att man faktiskt kan använda ett plagg mer än en gång.. Svårt men jag tränar och snart är jag klar!

3 kommentarer:

Bella sa...

Ååh, så härligt med en tripp till Barcelona :)

Packa är kul då man gör det för att kunna åka iväg till ett förhoppningsvis trevligt resmål, det är inte enkelt, man vill ju ha med sig sååå mycket varje gång ;)

Hoppas du får ihop din packning och att resan blir toppen!

Kramar Bella

Moyo Friends sa...

Ja den första packlistan påminde mer om en fjällsemester! Ha så riktigt skönt i Barcelona. Det är ju en riktig höjdarstad! Kram på er! Jenny :)

Rosie sa...

Bella: Jag kämpar på med packningen och det är inte lätt men till slut så kommer jag väl bli nöjd, kanske...:) Kram och tack!

Jenny: Och tack o lov att jag inte ska på fjällsemester! Dör bara jag ser gummistövlar och myggolja:)
Ja det blir tredje gången till Barcelona, vi gillar stan!
Kram!