torsdag 22 december 2011

Sista fixet

Äntligen! Nu väntar 10 dagars ledighet och jag måste vara en av de nöjdaste!
En tuff höst på jobbet är över och jag ska nu ta hand om mig själv och mina killar och bara njuta av den här ledigheten...
Granen är klädd, julklappspapper randigt och fint är köpt, räkpatén ska precis fixas, imorgon ska laxen hämtas, skinkan griljeras och som traditionen nu är de senaste åren så hälsar Elliot på hos mormor och morfar en stund på dagen och vi får tid för jullunch och inköp av sista julklapparna tillsammans bara J och jag...
På kvällen blir det mys med alla fyra barnen och två av barnens respekive, det blir full fart och bara roligt! Längtar!
Det blev inte riktigt som jag planerat med all förberedelse för julen (och det är nytt för mig som är kontrollfreak) men jag känner ju att det går bra ändå. Gillar läget och njuter nu med ett glas vin och av att få vara ledig...
Vår gran som är full med kulor, polkagriskäppar, pärlband och garntomtenissar från förr! Elliot och jag har klätt den. Vi tycker att den är jättefin! Jag försökte också få oss att lyssna på Wham och "Last Christmas". Jag sjöng med men Elliot bytte skiva...

Inga kommentarer: