lördag 7 januari 2012

Favoritväskor!

Alexandra har lagt ut sin favoritväska på sin blogg och ber andra bloggare göra detsamma och jag är ju inte sen att haka på:)
Tyvärr kan jag inte bestämma mig för bara en, utan det blir två för jag tycker lika mycket om dem!
Jag har inte så många väskor, för jag är lite kräsen och det ska kännas rätt och det gör det med dessa två.


Den gula köpte jag så sent som i augusti förra året på H&M i Stockholm när J och jag var på minisemester.
Jag föll för den direkt och det tror jag även J gjorde så då slog jag till utan att blinka:)
Gillar den gula färgen, piggar upp mina annars så ofta svarta outfits.

Rottingväskan är från Palmgrens och har några år på nacken. Jag älskar den och när jag använder den så känner jag mig t o m riktigt snygg! Den används mest under vår och sommarhalvåret så nu längtar jag till våren och typ månad maj, då plockas den med ett leende fram igen.
Ofta när jag bär den så tänker jag på min mamma.
När jag var liten så hade hon en Palmgrens men med brun ram och jag tyckte alltid att hon och väskan var så himla snygg. Till den hade hon ofta klänning eller kjol, mockajacka och högskaftade stövlar och jag tyckte hon var finast i hela världen!

Ja, där har ni mina favoritväskor och lite nostalgi på köpet:)

Inga kommentarer: