söndag 5 februari 2012

Uppe med tuppen!

Kl 6.15 gick klockradion på, en söndag! Hej då sovmorgon!
Kl. 7.15 satt mina killar och jag i bilen på väg till Kumla och till morgonens hockeymatch.
Kallt och öde ute men vad gör man inte för sina barn?!
Känner att jag verkligen blivit en riktig hockeymorsa och måste säga att jag trivs bra med det:)

Väl framme gick jag t o m en promenad i kylan medan killarna körde uppvärming.
Det bet rätt bra i kinderna men nu efteråt känner jag mig riktigt nöjd med att jag traskade på!

Hemma igen efter en förlust tyvärr (4-1 till hemmalaget) blev vi som handfallna.
Vi hade tänkt göra massor men bottenfrusna och trötta så hamnade vi i soffan och där somnade vi! Elliot, som spelat match och varit uppe lika tidigt som oss (?!) var väl den som var piggast, han kom efter en stund och la en filt över sin mamma, mitt lilla hjärta!

Mina fina tulpaner piggar tack o lov upp så nu ska jag börja med middagen. Får se om jag får upp sambon så han kan assistera mig i köket (här i huset är det ofta jag som är assistent men i dag verkar det bli tvärtom:))


Förresten fick jag ett mycket trevligt samtal i dag! Nästa lördag kommer jag få prova min brudklänning för första gången, en testklänning uppsydd i bomull, ska bli så spännande!

4 kommentarer:

annika sa...

Ja du är allt en riktig hockeymorsa!

Spännande att få prova klänningen ♥


Kram

Rosie sa...

annika: Ja visst är jag:) Kram

Kix sa...

Guuud, det närmar sej! Det här bröllopet :)

Kraaaam!

Rosie sa...

Kix: Ja det gör ju det! Det är ju bara 4 månader kvar! Hjälp!:) Kram